Retourneren & ruilen

Retourneren & ruilen

Hoe kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?

Bij Dunia Lain heb je het wettelijke recht om je bestelling binnen 14 dagen na levering te retourneren of te ruilen. Na je retourmelding en/of ruilverzoek heb je nogmaals 14 dagen de tijd om je bestelling naar ons retour te sturen.
Wij vragen je in de tussentijd met zorg en netjes met de bestelde producten om te gaan en indien van toepassing, de originele verpakking in takt te houden.
Je kunt een retour aanvraag eenvoudig aanmelden door een mail te sturen naar info@dunialain.nl. Vergeet niet je ordernummer te vermelden en om welke artikelen het gaat. Ook horen wij graag wat de reden is voor je retour. Wij streven er naar je aanvraag binnen 24 uur te beantwoorden met de retourinstructies.

Voor wie zijn de retourkosten of de kosten voor het ruilen van een product?

Verzendkosten voor het retoursturen van een pakket, komen altijd geheel voor rekening van de klant. Indien je een product wil ruilen, betaald de klant de kosten voor de retour naar Dunia Lain en sturen wij je na ontvangst hiervan, kosteloos het alternatieve product toe.

Wanneer mag ik het geld terug verwachten van mijn geretourneerde product?

Retourzendingen worden 1x per week door ons behandeld. Zodra wij je retour verwerkt hebben storten wij het openstaande (te verrekenen) bedrag zo snel mogelijk naar je terug en minimaal binnen 14 dagen.

Wat mag ik doen met een product binnen het bedenktermijn?

In de bedenkperiode van 14 dagen mag je het product uitpakken en gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het graag zou willen houden. De stelregel is te vergelijken met wat je in een fysieke winkel zou kunnen doen met een product.
Als je een product voor meer gebruikt dan noodzakelijk is om te beoordelen of je het wil houden, dan brengt dit mogelijk waardevermindering met zich mee. Waardevermindering mogen wij wettelijk gezien binnen alle redelijkheid inhouden op het terug te storten bedrag.

Kan ik mijn retour annuleren?

Dat is niet nodig. Indien wij niet binnen 14 dagen na de retourmelding, je retour ontvangen hebben, dan zullen wij deze automatisch annuleren.

Uitzonderingen op het retourrecht

Voor een zeer beperkt aantal producten of diensten is het retourrecht niet van toepassing, denk hierbij aan speciale maatwerk artikelen of stylingadvies op locatie.
Mocht het product beschadigd, de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen of het vlekken vertonen (bv op textiel producten) , dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Herroepingsrecht zakelijke klanten

Het herroepingsrecht is niet van toepassing op zakelijk klanten. Mocht je echter om welke reden dan ook ontevreden zijn over een besteld product, neem dan contact met ons op.

Winkelwagen